Oversikt over porter for "VianettCom" applikasjonen

80 – brukes til å kommunisere med nettbutikken og laste ned nye ordre, på ehandel.vianett.no / secure.vianett.no.
(http / https)
21 – brukes til å overføre data og filer til nettbutikken. Det sendes til ftp.vianett.no
25 – Ikke et krav, men Systemet trenger port 25 for å kunne sende oss bedre feilmeldinger pr e-post i stedet for en kort tekst streng via port 80. Dersom et problem skulle oppstå kan vi bistå lettere i å hjelpe kunden eller fikse problemet. Den sender via mail.vianett.no.

Hvordan feilsøke i priser og rabatter?

Kunde sier at et produkt har en feil pris eller rabatt. Mest sannsynlig er problemet ikke hos oss men hos kunde i sitt økonomisystem. Hvordan kan vi hjelpe kunden raskest mulig til å finne ut av dette? Vi har laget et analyse verktøy som ligger her. Men her er det noen vanskelige felter å fylle ut. Dette kan fylles ut automatisk ved å logge deg inn på kunden i nettbutikken. (Man kan enkelt auto logge seg inn ved å trykke på kundens navn i ehandel admin.) Gå så inn på selve produktet. Legg på ?debug på slutten av url adressen. Da skal det poppe opp et vindu som søker etter alle rabatter og priser slik de fremstår i database. Da vil man raskt få oversikt over datagrunnlaget som nettbutikken benytter for å regne ut prisen. Denne analysen kan vi f.eks forsvare å ta en time for.